Lijmen met HAVO4

NLT is de afkorting voor het vak Natuur, Leven en Technologie, wat wordt aangeboden in de bovenbouw HAVO van AMS. Dit vak staat bol van de actuele vraagstukken uit de wereld van bèta, technologie en maatschappij. Zo is HAVO4 het schooljaar begonnen met de opdracht om bruggen te ontwerpen en bouwen. Als eerste zijn de leerlingen begonnen met ontwikkelen van een superlijm. Aan de hand van verschillende recepten werd lijm gemaakt. Uiteraard moest deze ook getest worden met diverse materialen, zodat er in een volgende les een zo sterk mogelijke brug ontstaat.

 

Klas 1 maakt zachte landing op AMS

Het nieuwe schooljaar is al drie weken oud. Voor veel brugklassers zijn deze weken een spannende periode. De eerste klassers van AMS maakten een zachte landing met een uitgebreid introductieprogramma. Hierna gingen de lessen van start en maakten ze kennis met de vakdocenten en verschillende vakken. Lieke: ‘Ik vond de eerste lesdag best wel spannend. Zou ik alle lokalen kunnen vinden? Dankzij een rondleiding met onze mentor ging dit goed. En als je een lokaal niet kunt vinden, mag je altijd even vragen. Veel docenten brengen je zelfs even.’ Arjen: ‘In de pauze hebben we onze eigen kantine in It Finster. Dit is wel chill, want daar zie ik oude klasgenoten uit groep 8 die in andere klassen zitten. Ook heb ik in mijn klas al vrienden gemaakt. Ik moest laatst zelfs tegen een klasgenoot voetballen. Gelukkig won ik!’ De leerlingen uit klas 1 lopen inmiddels door de school alsof ze nooit anders gedaan hebben. Een goede introductie zorgt voor een prima start van hun schoolloopbaan.

Ouderavonden op AMS

De afgelopen weken waren de parkeerterreinen van AMS in de avonduren goed gevuld. De ouders en verzorgers van elk leerjaar kregen een ouderavond aangeboden. Een kennismaking met de betrokken schoolleider en met de mentor van de klas. Een prima uitgangspunt voor de driehoek ouder, leerling en de mentor als eerste aanspreekpunt van een klas. Op deze wijze worden de lijntjes korter en worden contacten sneller gelegd.

error: Bericht Beveiligd!