in Noardwest Fryslân- Foto Stella Dekker

De campagne ‘ZIN IN… Kilometers Geluk’ van Visit Noardwest Fryslân is van start gegaan. De campagne richt zich op toeristen, recreanten en inwoners, en laat zien hoe geluk te vinden is op de vele langeafstandswandelpaden in de regio. Onderweg spelen toeristische ondernemers en unieke locaties een hoofdrol. De campagne is onderdeel van het Meerjarenplan Regiomarketing Noardwest Fryslân, het toeristische actieplan voor de komende vier jaar.

Kilometers Geluk

Noardwest Fryslân beschikt over ruim 300 kilometer aan langeafstandswandelpaden, waaronder het Jabikspaad, Het Ziltepad, het Elfstedenpad, het Klooster Claercamppad en De Slachte. Ook zijn er tal van kortere routes, zoals het Boerenpaad en de 12 Rondjes om de kerken. Samen met kleinschalige toeristische ondernemers en Geluksplekken zoals de Sitpleatsen aan de Waddendijk, de Fiersichten aan het Boerenpaad, Nachttuinen en Voedselbossen vormt de regio een paradijs voor wandelaars.

Doel van de campagne

Het doel van de campagne is drieledig: Meer bezoekers trekken en hen de regio op pure en eigen wijze laten zien, voelen en beleven. Inwoners inspireren de eigen omgeving op een nieuwe en verrassende manier te ontdekken. Ondernemers verbinden rond één gezamenlijk, authentiek verhaal. Daarbij staat het beleven van de regio in een rustig tempo centraal. Weg van de dagelijkse drukte en met alle zintuigen open. Ontladen, opladen en als herboren huiswaarts keren is het motto.

Gelukswijzer & Mini-Sabbaticals

Voor de campagne is er een Gelukswijzer ontwikkeld: een overzichtskaart met routes en meer dan 80 Geluksplekken. De Gelukswijzer wordt in een oplage van 2000 exemplaren verspreid via ondernemers en toeristische informatiepunten in de regio. Online inspireren ‘Mini-Sabbaticals’ bezoekers om langer te blijven. Via posts, winacties en het delen van bijzondere locaties krijgt de campagne verder vorm.

Over Visit Noardwest Fryslân

Visit Noardwest Fryslân is sinds januari 2025 de toeristische marketingorganisatie voor de regio. De organisatie werkt volgens het Meerjarenplan Regiomarketing, met focus op professionalisering van de regiomarketing, slow toerisme, bezinningstoerisme en het versterken van ambassadeurschap onder ondernemers en inwoners. Het thema langeafstandswandelen/pelgrimeren is een van de vijf verhaallijnen waarmee het toerisme in Noardwest Fryslân wordt gepromoot. Visit Noardwest Fryslân werkt voor de toeristische ondernemers in Noardwest Fryslân.

Meer informatie op: www.visitnoardwestfryslan.nl/pelgrimeren

error: Bericht Beveiligd!