Er is inmiddels in de media volop aandacht voor de metamorfose van De Driesprong. Het gedateerde gebouw aan de Salverderweg  21 te Franeker waar sinds jaar en dag
Chr. Muziekvereniging Advendo, Stedelijk Muziekcorps Harmonie en de Franeker tafeltennisvereniging zijn gehuisvest, wordt omgetoverd tot een multifunctioneel complex waar ook de Buurtvereniging Het Oosten haar activiteiten gaat organiseren. En er is ruimte voor meer partijen…….

Met als motto  ‘Drie-sprongen- vooruit: verbouwen, verduurzamen en verbinden’ krijgt het plan steeds verder vorm. Voor de realisatie is 1,2 miljoen euro nodig. Meer dan negen ton is inmiddels aan financiering toegezegd en er gaan nog enkele subsidieaanvragen lopen. Maar om het totale bouwbudget rond te krijgen organiseert een door de leden gevormde actiecommissie meerdere particuliere acties.

Te beginnen met het een ‘OUD-IJZER INZAMELINGSACTIE’

Op het terrein van de Noord-Nederlandse Schrootverwerking aan de Oostelijke Industrieweg 23 staat bij de ingang een blauwe container met bord (zie foto) bestemd voor het oud-ijzer of andere metalen. Uw gift kan op werkdagen tussen 07:30 en 16:30 uur gebracht worden. Op de eerste zaterdag van september, oktober en november komt de container bij De Driesprong zelf te staan.

Namens Stichting De Driesprong hartelijk dank voor uw bijdrage!!!

error: Bericht Beveiligd!