Het gezamenlijke openluchtconcert van Brassband De Nije Bazún en Muziekvereniging Sternse, dat gepland stond voor zaterdagmiddag 27 juni op de Breedeplaats in Franeker, gaat niet door. Vanwege de verwachte hoge temperaturen hebben beide verenigingen besloten het concert uit te stellen.
De gezondheid en het welzijn van zowel de muzikanten als het publiek staan voorop. Muziek maken in de volle zon vraagt veel van de deelnemers en ook voor bezoekers kunnen de omstandigheden niet prettig zijn. Daarom is besloten om het concert op een later moment te organiseren.
Een nieuwe datum wordt op een later moment bekendgemaakt via de communicatiekanalen van Muziekvereniging Sternse. De verenigingen hopen het publiek dan alsnog te mogen verwelkomen voor een gezellige en muzikale middag in het centrum van Franeker.