Franeker – Sociale media zijn niet meer weg te denken. Steeds meer bedrijven begrijpen dat sociale media een middel zijn om gratis, snel en met een groot bereik, ‘verhalen’ te vertellen. Zo ook Van der Wal Makelaars, zelf sinds dit jaar ook actief en enthousiast gebruiker van Facebook en Twitter. Tijdens een ontmoeting met Gea Iedema van GJIZ | ondersteuning sociale media | Franeker, ontstond het idee om een sociale media sessie te organiseren exclusief voor klanten (verkopers van huizen) van Van der Wal Makelaars. Een uniek concept wat volgens de organiserende partijen nog niet eerder gedaan is door een makelaarskantoor. En dat het ook door de klanten als uniek werd ervaren bleek uit het aantal aanmeldingen. Maar liefst 22 klanten gingen in op de uitnodiging en kregen dinsdagavond 6 november de basisprincipes van Facebook en Twitter uitgelegd. Gea Iedema vertelde op een vooral leuke manier hoe je de sociale media kunt gebruiken en wat je wel of beter niet kunt posten.
Het onderliggende doel van de bijeenkomst was daarbij om hierna gezamenlijk en op een verantwoorde manier de (eigen) woning te promoten. “De klanten kunnen inhaken op berichten van de makelaar, maar ook berichten delen via de website van Van der Wal Makelaars (www.vdwalmakelaars.nl). En verkopers kunnen zelf op de media het verhaal vertellen van de woning (wie heeft het gebouwd en wanneer, eventueel filmpjes maken per kamer, en wat er bijvoorbeeld valt te beleven in de omgeving) en dat periodiek plaatsen”, aldus Gea Iedema. Daarbij wordt ten volle benut wat sociale media zijn; een plek waar verhalen verteld en doorverteld worden!
Na afloop werd duidelijk dat de verkopers wel nut zagen in het gebruik van sociale media, maar daarbij nog wel wat begeleiding wensten. Ter plekke ontstond daardoor het idee voor een workshop voor 6-8 personen over Facebook of Twitter waarbij de deelnemers tijdens de les online gaan. Ook nog een vervolg dus. Alles voor een groter bereik en aandacht voor het huis dat te koop staat.
Op de bijgevoegde foto (gemaakt door Janneke van der Wal) een impressie van de sessie.