GJIZ geeft ticket concert Barbra Streisand aan Facebook Fan weg!

Gea en JellyFraneker – Vrijdag 24 mei jl. verraste Gea Iedema van GJIZ, Ondersteuning sociale media & interne organisatie een Fan van haar gelijknamige Facebook pagina met een gratis toegangskaart voor het concert van Barbra Streisand. De gelukkige fan Jelly van der Velde (hier onder op de foto samen met Gea Iedema) hoefde hiervoor slechts een motivatie in te sturen waarom zij mee zou willen naar het “Once in a lifetime” concert dat op 6 juni a.s. in Amsterdam wordt gegeven. Op de vraag of het een van de vele “Like en Win”-acties was, die veelvuldig op Facebook worden gehouden, gaf de in 2011 gestarte onderneemster aan dat ze daar absoluut geen voorstander van is. “Uiteraard willen we allemaal aandacht voor ons bedrijf of voor de dienst die we als ondernemer verlenen. Maar wat heb je aan fans die alleen uit zijn op het winnen van iets dat je weggeeft?” aldus Gea Iedema. Zij koos voor een paar “updates” (berichtjes die je plaatst op een sociale media platform als Facebook, Twitter enz.) met daarin de oproep om te motiveren waarom iemand met haar naar het concert zou willen. Deze oproep werd gelezen door de reeds bestaande klanten/fans van GJIZ. “Dat zijn ambassadeurs die over je dienst praten en die weleens een cadeau verdienen!” Een kleine tien motivaties werden gegeven en die loten mee voor een ticket dat een bedrag vertegenwoordigt van goed € 200,00. Niet niks voor een kleine zelfstandige. Gea denkt daar anders over. Het is voor haar belangrijk dat ze niet alleen haar deskundigheid deelt met klanten en of fans van GJIZ, maar af en toe ook een pleziertje, een soort van bedrijfsuitje deelt. “Heerlijk toch om iets weg te geven aan anderen?”.

GJIZ  biedt advies en ondersteuning op het gebied van sociale media en daarnaast helpt het bedrijven bij de steeds veranderende processen in de interne organisatie. Gea Iedema is bedrijfskundige en heeft intussen diverse bedrijven en ZZP’ers geholpen met de online profilering, de keuzes te maken voor de in te zetten kanalen en bij de wijze van communiceren. Zij is tevens adviseur voor het “Sociale Media Spreekuur” bij de Kamer van Koophandel te Leeuwarden.

 

winnares Jelly van der Velde (rechts) + onderneemster Gea Iedema (Links)