Mees Kees, ooit van gehoord? En de Mees Kees verkiezing dan?

Mees Kees, ooit van gehoord? En de Mees Kees verkiezing dan? 10 genomineerde meesters dingen mee naar de hoofdprijs, Mees Kees worden. In Franeker woont ook één van de genomineerde meesters, meester Stijn Beerends, hij geeft les op de M.J. Tamsmaskoalle in Tzummarum. Natuurlijk is ook hij gebrand om te winnen en hij kan nog wel wat stemmen gebruiken, dus als u ook vindt dat hij mag winnen en dat er veel meer meesters voor de klas zouden moeten staan, gebruik uw stem dan via onderstaande link. U leest hier ook wie meester Stijn is en waarom hij genomineerd is.

https://fontys.nl/Over-Fontys/Fontys-Hogeschool-Kind-en-Educatie/Mees-Kees-verkiezing/Meester-Stijn.htm

Franekeradeel heeft veel basisscholen waar veel enthousiaste leerkrachten iedere dag met plezier naar toe gaan. Alleen is het best jammer dat er zo weinig mannen zijn die ’s ochtends naar school lopen, fietsen of rijden om les te geven. Het merendeel van de leerkrachten is juf, natuurlijk zijn er ook meesters in het basisonderwijs, maar dat aantal neemt de laatste jaren jammer genoeg drastisch af.

Veel Meer Meester! is een campagne begonnen om meer meesters voor de klas te krijgen: de Mees Kees Verkiezing. Dat is een verkiezing voor de leukste, grappigste, coolste, knapste, sportiefste, beste of liefste meester.

Kinderen en collega’s konden een meester opgeven voor deze verkiezing, waarna een jury er 10 van genomineerd heeft.

Die 10 genomineerden moeten nu zoveel mogelijk stemmen binnenhalen, want de drie meesters met de meeste stemmen gaan eind november met hun klas naar de exclusieve voorpremière van de nieuwe Mees Kees-film.

Er zijn diverse redenen te noemen waarom er meer meesters voor de klas zouden moeten staan, u kunt er vast zelf een aantal bedenken, maar hier worden een aantal redenen van de website www.veelmeermeester.nl geciteerd:

‘De balans moet weer terug in de teams. Mannen communiceren anders dan vrouwen. Mannen relativeren over het algemeen meer en gebruiken meer humor in hun taal. Zowel jongens als meisjes hebben baat bij diversiteit en afwisseling in communicatie. Het blijkt ook dat mannen zich herkennen in het gedrag van jongens en hier meer begrip voor hebben. Dat geldt ook voor de manier waarop jongens leren en zich ontwikkelen. Jongens op hun beurt voelen zich vaak meer aangesproken door mannen. Zij zijn voor hen een inspiratiebron. Als voorbereiding op het voortgezet onderwijs (waarbij kinderen met diverse leraren te maken krijgen) is het belangrijk dat zij gewend zijn aan vrouwen én mannen voor de klas. Tot slot blijkt ook dat werken in teams met vrouwen én mannen een andere (betere) dynamiek geeft.’

Op de site www.veelmeermeester.nl staat meer informatie over de algehele campagne en daar vindt u ook de 9 andere genomineerde meesters.

error: Bericht Beveiligd!