Nieuwsoverzicht AMS, Djaylen wint prijsvraag, Tessa en Renate pakken brons

Djaylen Talhout wint prijsvraag Open dag AMS

Terwijl de leerlingen van groep 8 van de IKC De Toermalijn in Franeker hard aan het werk waren, keken ze verrast op toen er op de deur werd geklopt. Roostermaker Berber Tichelaar van AMS stak lachend haar hoofd om de hoek van de deur. Veel leerlingen, die de open dag van AMS bezocht hadden, wisten wat dit betekende. Ze hadden meegedaan aan een prijsvraag tijdens de open dag van de Franeker scholengemeenschap en iemand zou vast de winnaar zijn. Op de vraag hoeveel leerlingen er op AMS zitten, zat Djaylen Talhout het dichtste bij met 867. Het exacte aantal was 869 leerlingen. De groep 8’er van de Toermalijn kreeg een royale goodiebag van AMS aangeboden en een groot applaus van zijn klasgenoten. Uiteraard poseerde hij als trotse winnaar met Berber Tichelaar voor de foto.

AMS’ers pakken brons op finale Skills Talents

Tessa en Renate van de afdeling MVI van AMS wisten tijdens de landelijke Skills Talentsfinale de derde plaats te veroveren. De vak wedstrijden bestaan uit drie onderdelen: de voorronde op school, de kwalificatiewedstrijd op een mbo-school en uiteindelijk de nationale finale in Den Bosch. De leerlingen van Media, Vormgeving en ICT moesten onder andere een poster, een digitaal communicatiemiddel en een passend logo ontwerpen. De beste acht teams van Nederland, waartoe ook Tessa en Renate behoren, namen het tegen elkaar op. AMS is bijzonder trots op de podiumplek van dit MVI-duo!

AMS D&P op Zorg Tastbaar

Woensdag werd ‘Zorg Tastbaar’ georganiseerd in Sportcomplex De Trije in Franeker. Het doel van deze markt was om kinderen tussen de 10 en 18 jaar actief kennis te laten maken met het brede terrein van zorg en welzijn. De brugklassers van AMS bezochten deze markt. Ook presenteerde de AMS-bovenbouwafdeling ‘Dienstverlening en Producten’ zich. Leerlingen vertelden over hun opleiding, lieten foto’s zien en gaven een ontspannen handmassage aan het aanwezige publiek.

error: Bericht Beveiligd!