De jubilarissen van l.n.r. Gesiena Lageveen, Wiko van der Meulen, voorzitter Annet van der Hoek en Nel Hoekstra

Op donderdag 28 mei hebben zowel de Partij van de Arbeid als GroenLinks hun laatste afdelingsvergadering gehouden. Bij de PvdA werden vier leden in het zonnetje gezet van wege hun respectievelijke 50- en 65-jarig lidmaatschap.

De dames Gesiena Lageveen-Rodenhuis en Nel Hoekstra-van der Valk ontvingen uit handen van voorzitter Annet van der Hoek de Dreespenning vanwege hun 65-jarig lidmaatschap en de heren Wiko van der Meulen en Bart Stinstra het 50-jarig lidmaatschap speldje (Bart Stinstra kon helaas niet aanwezig zijn en heeft het de volgende dag thuis opgespeld gekregen). In een paar korte interviews werden de jubilarissen gevraagd waarom ze lid van de PvdA zijn geworden. Daarna werden nog wat zakelijke punten afgehandeld, wat ook bij GroenLinks gebeurde.

Na een pauze gingen de twee partijen gezamenlijk verder en werd onder leiding van Herman Jillings gesproken over hoe de organisatie van PRO-Waadhoeke er uit kan zien. De leden zijn het eens over de vorming van een kernbestuur met daarnaast activiteiten-teams die bepaalde thema’s die in Waadhoeke of (inter)nationaal spelen kunnen bespreken of eventueel actie ondernemen. Dit zijn dan de zgn. A-teams.

Tot (voorlopig) bestuur werden Annet van der Hoek, Dukkie van der Ploeg, Hanny Risseeuw, Herman Jillings, Tjeerd Cuperus en Freerk van der Hauw gekozen.

error: Bericht Beveiligd!